مجموعه سراج کاشی شما را به خرید بهترین محصولات کاشی سنتی در طرح و رنگ و سایزهای مختلف دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

مراکز خرید کاشی سنتی اصفهان

آنچه در این مقاله می خوانید...

آموزش تولید کاشی بدون نیاز به کورهعمده فروشی کاشی سنتی اصفهان

کاشی هایی که دارای طرح های قدیمی مانند بته جقه یا خطوط اسلیمی باشند و به رنگ های آبی و فیروزه ای باشند مانند کاشی هایی که در سردر بسیاری از مساجد و گنبدهای آنها وجود دارد، کاشی سنتی می گویند.این کاشی ها به دلیل طراحی و رنگ های خاص آن مورد استقبال قرار گرفته اند و امروزه برای طراحی های سنتی بسیاری از مکان ها از کاشی سنتی اصفهان استفاده می شود.شرکت از مراکز تولید کاشی سنتی اصفهان است که محصولات خود را با بهترین کیفیت در معرض فروش قرار داده است.

مراکز خرید کاشی سنتی اصفهان

آموزش تولید کاشی بدون نیاز به کوره

آموزش تولید کاشی بدون نیاز به کوره

ترکیبات موجود در کاشی از گذشته تا به امروز تغییر چندانی نداشته است و همچنان در ساخت آن به سنت گذشتگان پایبند می باشند چون این ترکیب امتحان خود در طول هزاران سال پس داده و باقی است.در ابتدا مواد اولیه کاشی یعنی خاک رس و سیلیس و ترکیباتی دیگر است، آسیاب شده و میزان هریک دقیق مشخص و سپس آب به آن افزوده می شود و حال گل حاصل شده خشت زنی می شوند و تحت پرس قرار می گیرند، این خشت های خام باید خشک شده تا نقش و نگار و لعاب کاری شوند.

پروسه خشک شدن کاشی باید با سرعت پایین و در دمای کم انجام شود در غیر این صورت در مقابل فشار مقاومت ندارند و به راحتی خرد و شکسته می شوند. دمای کوره و رطوبت کوره هرلحظه کنترل می شود زیرا مهمترین قسمت تولید کاشی پخت آن می باشد. بعد ازپخت کاشی لعاب کاری و طرح روی کاشی زده شده و سپس مجدد برای ثبات رنگ و لعاب پخت می شود.

برای بعضی از کاشی ها پروسه پخت یکبار انجام می شود یعنی ساخت کاشی و انجام لعاب آن در یک زمان انجام شده و سپس در کوره قرار می گیرد و نیازی به پخت مجدد ندارد.البته ناگفته نماند کاشی به این دلیل دوبار در کوره قرار میگیرد که لعاب و رنگ های به کار رفته در طرح کاشی مقاومت حرارت بالا را ندارند زیرا درجه حرارت پخت خشت های خام کاشی زیاد است.

خشت های خام کاشی در بیرون از کوره نیز میتوان خشک نمود ولی مقاومت کاشی هایی که در کوره خشک شده بیشتر است و همچنین امروزه لعاب سرد وجود دارد که نیاز به پخت ندارد و در هوای محیط خشک می شود و همان جلای بقیه لعاب ها را دارد البته ناگفته پیداست که از این کاشی ها نمیتوان به عنوان پوشش دیوار یا کف استفاده نمود ولی از نظر کار دستی و هنری زیبایی دارد.

عمده فروشی کاشی سنتی اصفهان

عمده فروشی کاشی سنتی اصفهان

اصفهان از قدیم تولید کننده کاشی بوده و ترکیبات ساخت کاشی ها منحصرا متعلق به این شهر بوده است واین از نام آن که به کاشی سنتی اصفهان معروف است پیداست.البته ناگفته نماند تاریخچه کاشی بسیار بزرگ است و نقش اصفهان در ساخت کاشی ایرانی بسیار پر رنگ است. شرکت به پشتوانه سابقه گذشته و اهمیت به سنت دیرین دست به تولید کاشی سنتی و فروش عمده این کالای آمیخته با فرهنگ نموده است تا بار دیگر هنر زیبای ایرانی را در همه شهرها رواج دهد و استفاده از این کاشی های زیبا را منحصر به مکان های خاصی نشود مشتری های عزیز که خواهان ترویج این هنر هستند می توانند برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید به کارشناسان خبره شرکت مراجعه نمایند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
مهدی سعادتی

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کاتالوگ ما روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

برای مشاهده و دریافت کاتالوگ جامع ما به واتس اپ کارشناس فروش مراجعه فرمایید:

مشاور فروش: مهدی سعادتی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09136925957

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: info@kashisonnati.com

مجموعه سراج کاشی شما را به خرید بهترین محصولات کاشی سنتی در طرح و رنگ و سایزهای مختلف دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید