مجموعه سراج کاشی شما را به خرید بهترین محصولات کاشی سنتی در طرح و رنگ و سایزهای مختلف دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

خرید کاشی سنتی با بهترین کیفیت + مشاوره خرید

آنچه در این مقاله می خوانید...

انواع کاشی های سنتیخرید کاشی سنتی و تاثیر آن در دکوراسیونانتخاب دیوار مناسب برای استفاده و خرید کاشی سنتیخرید کاشی سنتی با کیفیت
خرید کاشی سنتی

خرید کاشی سنتی با کیفیت به شرط اینکه نقش و طرح کاشی  به سلیقه استفاده کننده باشد و چشم نوازی خاصی برای وی داشته باشد می تواند دکوراسیون منزل و محیط کاری را ارتقا بخشد و نشاطی بی بدیل را در محیط تزریق کند. کاشی کاری یکی از هنرهای قدیمی است که از دیرباز رواج یافته است. این هنر در شرق بیشتر به چشم می خورد.

اگر به تمام بناهای قدیمی نگاهی بیندازید حتما در آن ها چندین نمونه از کاشی کاری سنتی مشاهده می نمایید. در حال حاضر انواع سرامیک ها و متریال های مختلف جدیدی برای ساختمان ها استفاده می شود.

استفاده و خرید کاشی سنتی برای دکوراسیون خانه در حال افزایش می باشد. اگر نگاهی به دکوراسیون های ترند بیندازیم به این موضوع پی خواهیم برد که افراد بیشتر اقدام به تلفیق هنر سنتی با دکوراسیون مدرن می نمایند.

در این مطلب قصد داریم اطلاعات کافی و کاملی را درباره ی خرید کاشی سنتی و تاثیر آن در دکوراسیون ارائه دهیم. اگر در حال تصمیم گیری برای انتخاب کاشی و متریال برای منزل خود هستید پیشنهاد می شود حتما از این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر بهره بگیرید. انتخاب آگاهانه می تواند انرژی و سرزندگی را به محیط زندگی شما بیاورد.

خرید کاشی سنتی


انواع کاشی های سنتی

خرید کاشی سنتی

 

کاشی سنتی دارای نقوش و طرح ها و سبک های خاصی است. این نقش ها و روش ایجاد آن ها کاشی های سنتی را از یکدیگر جدا می نماید. آشنا شدن با انواع کاشی می تواند راهنمای خوبی برای خرید کاشی سنتی باشد.

قطعا در هنگام انتخاب کاشی باید سلیقه خود را در نظر بگیرید. افراد با سلیقه های مختلف ممکن است از متریال های متفاوتی برای دکور خانه خود استفاده نمایند. البته در نظر گرفتن کل محیط و مشورت با یک طراح متخصص نیز می تواند کمک بزرگی برای انتخاب و خرید کاشی سنتی باشد.

  1. کاشی سنتی معرق: این نوع کاشی سنتی از تراشیدن قطعه های کوچک کاشی تهیه می شود. در واقع قطعات کوچک کاشی که بر روی آن ها انواع نقوش ایجاد شده است در کنار یکدیگر قرار می گیرند و در نهایت یک تصویر و شکل هماهنگی را ایجاد می نمایند. هنر معرق کاری یکی از اصیل ترین هنرهای ایرانی است. در اغلب بناهای تاریخی اسلامی از کاشی سنتی مذهبی استفاده می شود. خرید کاشی سنتی معرق و استفاده از آن در دکوراسیون می تواند روح تازه ای را به محیط ببخشد. معمولا از انواع نقش و طرح ها در این هنر استفاده می گردد.
  1. کاشی سنتی معقلی: در این نوع کاشی سنتی از انواع اشکال هندسی استفاده می شود. مربع، مستطیل و دایره از جمله اشکال پرکاربرد هستند. در برخی از موارد هنرمند کاشی کار با استفاده از اشکال مختلف تلاش برای ایجاد یک کلمه و یا جمله بر روی دیوار می کند. در مساجد تاریخی و اسلامی از این روش برای نوشتن کلمات و آیات بر روی دیوار استفاده شده است. در صورتی که قصد دارید توسط کاشی کاری یک خوشنویسی جالبی بر روی دیوار انجام دهید حتما باید از کاشی معقلی استفاده نمایید. خرید کاشی سنتی معقلی یکی از انتخاب های عالی می باشد.
  1. کاشی سنتی گره چینی: خرید کاشی سنتی گره چینی یک جلوه ی خاص و منحصر به فردی را به محیط می بخشد. در این روش از قطعات کوچک کاشی برای ایجاد یک طرح استفاده می شود. در این نوع کاشی ها حالت برجستگی نیز دیده می شود. یعنی کاشی کار می تواند یک طرح را به صورت برجسته بر روی دیوار ایجاد نماید. برای انجام این کار ابتدا طرح اصلی ترسیم می گردد و سپس قطعات کاشی بریده و تراشیده می گردد. در محیط های مختلف می توان از این هنر استفاده نمود.

خرید کاشی سنتی

  1. کاشی هفت رنگ: در این نوع هنر کاشی معمولا هفت رنگ رایج لاجوردی ، قرمز ، فیروزه ای ، سفید ، سیاه ، زرد و سبز استفاده می شود. هفت رنگ در این هنر استفاده می شود تا یک نقش و طرح کلی به دست آید. برای تولید کاشی هفت رنگ بعد از انجام نقاشی بر روی کاشی آن را در کوره قرار می دهند. معمولا تصاویر و نقش های زیبایی در این نوع کاشی سنتی ایجاد می گردد. شما می توانید از این هنر به عنوان یک تابلوی زیبا نیز استفاده نمایید. خرید کاشی سنتی مناسب یک انتخاب عالی می باشد. بهتر است در هنگام خرید سلیقه خودتان را نیز در نظر داشته باشید.
  1. کاشی مشبک: کاشی سنتی مشبک نوعی هنر کاشی کاری است که در آن از کاشی ها به صورت شبکه ای استفاده می شود. یعنی مابین اشکال در این نوع کاشی کاری تهی است. معمولا از این روش بر روی دیوار استفاده نمی شود. در دکوراسیون داخلی می توان از این روش برای ایجاد پارتیشن و جدا سازی فضاها استفاده نمود. نور و هوا به طور کامل از کاشی مشبک عبور می نمایند. در صورتی که قصد ایجاد یک پارتیشن را در محیط دارید بهتر است خرید کاشی سنتی مشبک را انجام دهید. توجه به نوع محیط بسیار مهم می باشد.

اما باید این نکته ذکر شود معمولا کاشی  و سرامیک های سنتی که در بنای خانه ها و باغ های شخصی استفاده میشود همام سبک هفت رنگ است ، چرا تنوع طرحی بالایی تولیدی ها برای این سبک دارند ضمن اینکه این امکان هست که طرح دلخواه خریدار هم تولید شود. معمولا کاشی سنتی هفت رنگ در ابعاد کاشی های مربعی تولید میشود و برای انواع فضاها ازجمله بین کابینت، سرویس بهداشتی، کف پذیرایی، حیاط ، حمام و غیره کاربرد دارند و استفاده میشوند.

کاشی آشپزخانه


خرید کاشی سنتی و تاثیر آن در دکوراسیون

کاشی سنتی

خانه های ایرانی قبلا ساختار متفاوتی را با امروز داشت. حیاط یکی از عناصر اصلی خانه های قدیمی بود که انرژی و سرزندگی را به داخل خانه انتقال می داد. نور یکی از حیاتی ترین عناصر برای ایجاد یک فضای زنده است. در آپارتمان های امروزی عنصر نور طبیعی وجود ندارد و همین موضوع سبب ابتلا افراد به افسردگی و انواع بیماری های روحی و جسمی شده است. دکوراسیون مدرن که شامل رنگ های تیره و متریال های سخت و زبر است محیط خانه را خالی از انرژی می نماید.

استفاده و خرید کاشی سنتی برای استفاده در دکوراسیون خانه می تواند یک تداعی زیبا از هنر ایرانی در محیط باشد. رنگ های استفاده شده در این کاشی ها انرژی و نشاط بیشتری را ایجاد می کنند. در حال حاضر افراد بیشتر تمایل به استفاده از دکوراسیون سنتی در آپارتمان ها دارند. اغلب افراد از بی روح بودن دکوراسیون مدرن خسته شده اند و دنبال هنرهایی برای ایجاد نشاط در محیط می باشند. با خرید کاشی سنتی می تواند یک ناحیه از محیط خود را زنده کنید. متریالی که برای تولید این کاشی ها مورد استفاده قرار گرفته کاملا طبیعی است و این موضوع تاثیر زیادی در ایجاد انرژی دارد.

در اغلب موارد رنگ آبی فیروزه ای تم اصلی کاشی های سنتی است. در نگاه اول در خرید کاشی سنتی متوجه این موضوع می شویم که رنگ آبی فیروزه ای بیشتر از هر چیزی به چشم می خورد. این رنگ که شباهت زیادی به رنگ آبی آسمان دارد باعث ایجاد لطافت در دکوراسیون خانه می شود. انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون از جمله موارد بسیار مهم می باشد. در مواردی که رنگ های تیره در دکوراسیون به کار می رود حالت خفگی و افسردگی در محیط افزایش پیدا می کند.

همچنین لازم به ذکر است که رنگ فیروزه ای طیف های متعددی دارد و در سایزهای مختلف قابل سفارش است. و مهم است بدانیم کاشی سنتی فیروزه ای تک رنگ ساده، نسبت به کاشی های کارخانه ای جذابیت بسیار بسیار زیادی دارد که این به دلیل دست ساز و لعابی بودن آن است.

کاشی سنتی


انتخاب دیوار مناسب برای استفاده و خرید کاشی سنتی

کاشی زمردی

یکی از سوالات متداول افراد در هنگام خرید کاشی سنتی این موضوع است که بهترین فضا برای استفاده از این کاشی ها کجاست؟ اتاق پذیرایی، آشپزخانه یا اتاق خواب؟ برای جواب دادن به این سوال باید گفت خرید کاشی سنتی و استفاده از آن برای ایجاد نشاط و سرزندگی در دکوراسیون است. رنگ فیروزه ای یک امنیت و نشاط نسبی را در فضا ایجاد نمایید. حال باید بگوییم بهتر است از این نوع کاشی در فضاهایی استفاده کنیم که نیاز به انرژی بیشتری داریم.

اتاق کار و یا دفتر کار از جمله مکان هایی است که می توانیم به راحتی در آن از کاشی سنتی استفاده نماییم. خرید کاشی سنتی برای اتاق کار میزان انرژی و تمرکز افراد را بالا می برد. با افزایش تمرکز و انرژی بازدهی کار شما بهتر و بیشتر خواهد بود. در واقع اگر به دنبال یک فکر آسوده و تمرکز بالا در اتاق کار خود هستید توصیه می شود حتما خرید کاشی سنتی را انجام دهید و به راحتی صاحب یک فضای زنده و آرام شوید. شما می توانید بر اساس سلیقه خود از انواع کاشی کاری ها استفاده نمایید.

سالن و اتاق پذیرایی در سالن خانه نیز از جمله فضاهای مناسب برای استفاده و خرید کاشی سنتی می باشد. دیوار روبروی ورودی خانه از جمله دیوارهای مناسب برای کاشی کاری سنتی می باشد. البته شما می توانید از انواع تابلوهای کاشی سنتی نیز استفاده نمایید. انتخاب و خرید کاشی سنتی خشتی به عنوان یک تابلو می تواند جان تازه ای را به سالن منزل شما ببخشد. در صورتی که نیاز به جدا کننده هایی از فضای ورودی خانه دارید، می توانید از کاشی سنتی مشبک استفاده نمایید. این نوع کاشی ها به راحتی فضای داخل منزل را جدا می نماید.

کاشی سنتی تابلو


خرید کاشی سنتی با کیفیت

کاشی سنتی

پیدا کردن یک مرکز خرید کاشی سنتی که دارای محصولات با کیفیت و زیبا باشد کار چندان ساده ای نیست. افراد زیادی در ایران اقدام به تولید کاشی سنتی با کیفیت نمی کنند و تنها چند مرکز و تولیدی انگشت شمار وجود دارد که می توانید به راحتی اقدام به خرید کاشی سنتی نمایید. مجموعه و فروشگاه کاشی سراج یکی از معتبرترین فروشگاه های کاشی سنتی در ایران است که می توانید به راحتی کاشی مورد نظر خود را تهیه نمایید. این مجموعه قبل از انجام خرید مشاوره ی دقیق و عالی را انجام می دهد. شما می توانید با ارتباط گرفتن با مجموعه سراج بهترین و مناسب ترین کاشی سنتی را انتخاب نموده و خریداری نمایید. تضمین کیفیت کاشی های موجود توسط این مجموعه انجام می شود.

کاشی دست ساز

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 4.6]
مهدی سعادتی

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کاتالوگ ما روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

برای مشاهده و دریافت کاتالوگ جامع ما به واتس اپ کارشناس فروش مراجعه فرمایید:

مشاور فروش: مهدی سعادتی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09136925957

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: info@kashisonnati.com

مجموعه سراج کاشی شما را به خرید بهترین محصولات کاشی سنتی در طرح و رنگ و سایزهای مختلف دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید